December 23, 2012

Persiapan Anak Masuk Sekolah Rendah

Hari ini sudah 23.12.2012. Lagi seminggu sesi persekolahan 2013 akan bermula.And... believe it or not? Me lansung tak buat preparation untuk membeli barangan persekolahan anak-anak!

Mengapa sampai macam ini, Me pun tak tahu. Banyak sangat masalah sampai Me terlupa. Kesian anak-anak Me; Amela dan Baby. Darling mama minta maaf ya =(



Anyway, Amela akan masuk darjah tiga, manakala Baby pula akan masuk darjah satu. Namun, dua adik beradik ni tak dapat bersekolah bersama disebabkan kelewatan Me mendaftarkan Baby awal di SK Seksyen 19, Shah Alam. Seem like a loser mummy laa Me ni.

Jadinya Baby terpaksa bersekolah di SK Seksyen 18, Shah Alam. Itupun setelah Me membuat rayuan pertukaran sekolah. Pada mulanya Baby ditempatkan oleh PPD Petaling Perdana di SK Hicom, Shah Alam. Oh my, amat jauh dan traffic jam perjalanan ke situ. Lagi pun bertentangan dengan jalan ke rumah my mom and sekolah Amela.

Nampaknya, dalam masa seminggu ini Me kenalah bertungkus lumus menyiapkan barangan persekolah anak-anak. Nasib baik Amela masih ada baju tahun lepas yang masih muat dipakai. Boleh la Me save bajet yang memang tengah kritikal. (Sedih kompeni new management dah tak bagi duit saku untuk persiapan sekolah anak T_T)

Ok, masa untuk me listkan barang apa yang nak dibeli. Chow dulu yuk ^_^

4 comments:

ciklaili said...

Kita serupa rupanya. Saya pun belum belikan barangan keperluan utk anak sulung yg akan melangkah ke tahun 1. Mungkin dlm minggu ni baru nak shopping

huda said...

Ada geng rupanya, hehe. Untuk membeli barangan spt baju bag dan alat tulis tiadsslh rasanya. Cuma buku sekolah takut dah kehabisan dan kene tgu order. Slowly but surely.

Ratu Hatiku said...

Xpe2...pelan2 kayuh ada masa lg nie :D

liza said...

Cepatnya masa berlalu. Teringat saat shopping brg baby masa ur 1st pregnancy. Miss the moment..